Instructie en Feedback
We richten ons op de differentiatie dat wil zeggen het bewust aanbrengen van verschillen bij instructie, leertijd of leerstof binnen een groep kinderen. Dit alles op basis van de aangetoonde prestaties van leerlingen.
Effectieve leertijd
We hebben maatregelen genomen om de netto onderwijstijd zo groot mogelijk te laten zijn, in casu het tegengaan van tijdverspillers.
Instructie
De instructie in de basisvaardigheden is opgebouwd volgens het directe instructiemodel. De fase van begeleide inoefening wordt alleen toegepast op leerlingen die daarvoor in aanmerking komen.
Kerndoelen en differentiatie
Ieder kind moet zich zo optimaal mogelijk kunnen ontwikkelen. Voorkomen moet worden dat enerzijds kinderen met ernstige leerproblemen te veel op hun tenen moeten lopen, anderzijds getalenteerde kinderen te weinig uitdaging in hun leren ondervinden.
We streven naar het in kaart brengen van leerlijnen op drie niveaus op het gebied van spelling van groep 4 t/m 8 en rekenen/ wiskunde.